Отворене иновације представљају концепт који подразумева да компаније могу унапредити конкурентност на тржишту и смањити трошкове истраживања и развоја отварањем изазова са којима се суочавају у пословном окружењу ка спољашњем свету, односно ефективним инкорпорирањем екстерног знања у свим фазама пословног процеса, од развоја производа до његовог позиционирања на тржишту.
Производи отворених иновација, свуда око нас, наметнули су и другачија начела пословних стратегија компанија. Неки од ових производа су: социјална мрежа веб сајтова Мај Спејс (My Space), вишејезична онлајн енциклопедија – Википедија (Wikipediа), софтвери отвореног кода као што је Линукс (Linux) оперативни систем. Они су створили вредност за читаву линију јавних добара, тако да сви људи могу да их користе и да нико није искључен из њихове употребе.
На овај начин многе светски познате и успешне компаније као што су P&G (Procter&Gamble), H&M, LEGO, Rolls-Rgoroyce, итд. већ годинама успешно развијају свој бизнис.
Универзитет у Нишу је покренуо Кампању отворених иновација заједно са још шест универзитета у Србији, која је пре свега намењена компанијама (независно од величине и типа делатности) које послују у Републици Србији, а које су спремне да део проблема и изазова отворе и понуде на решавање иновативним приступом, пре свега представницима научно-истраживачке заједнице, односно представницима високошколских установа (укључујући њихове истраживаче и студенте).
Ако се у вашој компанији сусрећете са изазовима или проблемима, било техничке, тржишне, стратешке или тактичке природе, а немате довољно људских или инфраструктурних ресурса или немате довољно времена, а желите да их решите на иновативан начин, пријавите се на Кампању Отворених иновација.
Да бисте се пријавили потребно је да попуњени пријавни формулар (пријавниформулар) пошаљете на емаил
Кампања Отворених иновација