Студије
- Нивои студија
- Студијски програми
- Признавање високошколских исправа
- Образовање током читавог живота
Научно поље - Друштвено-хуманистичке науке
Научна област - Културолошке науке и комуникологија
Диплома/титула - Дипломирани комуниколог
Ниво студија - Основне академске студије
Број ЕСПБ бодова - 240
ЦИЉЕВИ СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА:
Модерно конципиран и компаративно прилагођен програм Комуницирање и односи с јавношћу нуди темељито упознавање основа, теорија и техника настајања јавности, идентификовања, креирања, моделовања и дистрибуције информација, уз примену савремених масмедијских алатки и уважавање јавности као неопходног чиниоца демократизације. То подразумева примену нових техника и метода креирања догађаја и процеса, промену садржаја предмета уопште, али и примену нових начела у поступцима валоризовања студентског рада. Наставни процес фокусиран је на изучавање модерних теоријских садржаја науке о јавности, с паралелним изучавањем метода и техника ПР комуницирања и управљања информацијама. Циљеви програма укључују постизање адекватних компетенција и метода комуниколога (ПР-ова), као и овладавање
специфичним вештинама:
стварање компетентних комуниколога (ПР-ова), са способношћу директног идентификовања, креирања, дистрибуције и презентације информација у свим медијским формама и каналима;
образовање за послове и задатке који захтевају познавање професионалних стандарда у придобијању пажње јавности;
оспособљавање студената за послове анализе, истраживања и предвиђања, друштвено релевантних догађаја и процеса. Поред информатичког образовања, од студената се очекује да овладају различитим медијским технологијама, како би постали компетентни субјекти информационо-комуникационих система;
Циљеви су усклађени са основним задацима:
преношење стручних знања и вештина из комуниколошко-културолошке области;
стицање комуниколошке способности и критичке зрелости студената за самосталан рад и анализирање у медијима, као и самостално уочавање друштвеног догађаја, вредновања његовог значаја, те проналажења истинитих података који постају информативни пакети;
пружање могућности појединцима да под једнаким условима располажу информацијама, али и да стекну високо образовање и да се усавршавају током живота.
Стицање наведених способности обезбеђено је уношењем у курикулум већег броја предмета из области медијско-комуниколошких и примењених ПР знања и вештина, при чему програм перцепцира основне трендове који ће редефинисати концепт друштвене заједнице у смислу даље демократизације и дигитализације. Тако дефинисани циљ део је остварења педагошке мисије Филозофског факултета у Нишу и важан је за развој овог дела Србије!
ИСХОД ПРОЦЕСА УЧЕЊА:
Концепт студија Комуницирање и односи с јавношћу заснован је на низу општих и специфичних комуниколошких компетенција кандидата, како би били спремни да одговоре изазовима масмедијских промена, али и препознавању и каналисању комуникационих токова и структура.
Опште способности подређене су квалитетном и аутономном обављању комуниколошке делатности (ПР-а), а као најважније издвајају се:
Разумевање процеса настајања, креирања и дизајнирања информационих пакета, према захтевима савремених односа с јавношћу и интересима клијената за придобијањем јавне пажње. Студент је стручно обучен да примени информатичке и комуникационе технологије у класичном, електронском и дигиталном облику, према потребама информационе
заједнице. Посебно се развијају знања и методе тимског рада, вештине преношења информација и њиховог ширења, као и способност континуираног ПР образовања.
Нека од могућих занимања након студија су:
Дизајнер информационих пакета;
Особа задужена за односе са јавношћу (ПР Менаџер);
Новинар у штампаним и електронским медијима;
Портпарол разних организација и институција.
Погледајте више детаља о факултету: Филозофски факултет